شناسهٔ خبر: 133071 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

 اتصال ایستگاه هواشناسی کازرون به شبکه جهانی اطلاعات هواشناسی

ایستگاه هواشناسی در فرودگاه مهرآباد مدیرکل هواشناسی فارس از تغییر نوع ایستگاه هواشناسی کازرون و اتصال آن به شبکه جهانی اطلاعات پایه هواشناسی (GBON) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی، جواد کریمیان معاون فنی و شبکه دیدبانی و مخاطرات جوی، احسان کریمی مسئول حراست، با محمد علی بخرد، فرماندار ویژه شهرستان کازرون و اعضای شورای شهر خشت، از ایستگاه شهرستان کازرون بازدید و در خصوص جابجایی و جانمایی ایستگاه خودکار هواشناسی خشت بحث و تبادل نظر کردند.

فرماندار ویژه شهرستان کازرون در این دیدار اظهار کرد : پیش بینی های هواشناسی در شهرستان کازرون به دلیل داشتن تنوع اقلیمی و جغرافیایی، از اهمیت بالایی برخوردار است. و افزود : پیش بینی های دقیق هواشناسی در جلوگیری از حوادث و کاهش خسارت های ناشی از بارندگی، بویژه برای کشاورزان و دامداران بسیار مهم و ضروری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان کازرون، خواستار توسعه، ارتقا و تجهیز ایستگاهها در شهرستان کازرون شد.

مدیرکل هواشناسی استان با توجه به درخواست اعضای شورای شهر مبنی بر جابجایی ایستگاه خودکار خشت گفت که با توجه به استانداردهای جهانی هواشناسی، بایستی زمین معرفی شده مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت موافقت طبق صورتجلسه کارشناسان فنی اعلام می‌شود.