شناسهٔ خبر: 133096 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد؛

عوارض جدید فرودگاهی ۱۴۰۱ هنوز اجرایی نشده است

سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با پیشنهاد افزایش عوارض فرودگاهی در نرخ بلیت هواپیما، از ساخته شدن باند جدید در فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باند فرودگاه کرمانشاه باید کاملا جمع شود و باند جدید با اعتبار و قرارداد اولیه ۴۵۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد، همچنین حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای عملیات روشنایی و تکمیل باند این فرودگاه لازم داریم.

 سیدی در نشست خبری که در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، گفت: احداث ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد از سوی مشاور در حال بررسی است و به محض آماده شدن اسناد فراخوان، برای انتخاب پیمانکار، فراخوان عمومی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیدی اضافه کرد:‌ در موضوع فرودگاه کرمانشاه باید باند فرودگاه کاملاً جمع شود و باند جدید با اعتبار و قرارداد اولیه ۴۵۰ میلیارد تومان ساخته شود و حدود ۲۰۰ میلیارد  تومان برای عملیات روشنایی و تکمیل باند لازم داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه پیشنهاد داده‌ایم عوارض فرودگاهی روی نرخ بلیت پروازها افزایش یابد، گفت: ما در این‌باره پیشنهاداتی ارائه دادیم که  کمیسیون اقتصاد دولت با عدد ۴۰ هزار تومان برای پرواز داخلی و ۳۵۰ هزار تومان برای مسافر خارجی موافقت کرد، این رقم از مرداد سال گذشته مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.