شناسهٔ خبر: 133100 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار طغیان رودخانه‌ها و صاعقه در ۶ استان کشور/تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی

صاعقه کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی کشور نسبت به طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در ۶ استان کشور هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد در نیمه شمالی آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است. همچنین امروز مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها امروز در شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان از شدت بیشتری برخودار است که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است. برای امروز علاوه بر این استان‌ها، گلستان، خراسان‌شمالی و خراسان رضوی این شرایط را دارند که سبب آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد می‌شود که به ویژه کوهنوردان باید نسبت به این شرایط جوی توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی افزود: طی دو روز آینده، آب‌های خلیج‌فارس و دریای‌خزر مواج و متلاطم است.

وی گفت: پنجشنبه، بارش‌ها به سواحل دریای خزر محدود می‌شود و جمعه به جز مناطقی از شمال خراسان رضوی و جنوبی در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد است و  بیشینه دما ۲۵ درجه بالای صفر و کمینه دما ۱۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.