شناسهٔ خبر: 133112 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد اعلام کرد؛

اعزام ۳ هزار و ۴۵۰ زائر سرزمین وحی از فرودگاه یزد

کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد از اعزام ۳هزار و ۴۵۰ زائر سرزمین وحی از فرودگاه یزد در قالب حدود ۱۵ پرواز خبر داد و گفت: از ۳ خردادماه امسال طی ۳ روز این اعزام حج ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه بین المللی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملیات حج ۱۴۰۲ گفت:  از ۳ خردادماه امسال، در قالب حدود ۱۵ پرواز اعزام حج تمتع  از فرودگاه یزد شروع می‌شود.

دهقان منشادی افزود: در این راستا ۳هزار و ۴۵۰ نفر زائر طی ۳ روز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تمام تمهیدات لازم و جلسات  مورد نیاز برگزار شده، هماهنگی‌های نهایی صورت گرفته و ان شاالله بهترین سرویس به زائران گرامی ارائه می‌شود.

پروژه‌های بهسازی درحال اجرا

به گفته دهقان منشادی پروژه بهسازی بلوار ورودی و خروجی و سردر ورودی  فرودگاه  در دست اقدام است  که تا یکماه آینده تکمیل می‌شود؛ همچنین بهسازی اطراف ترمینال داخلی،نورپردازی و زیباسازی ترمینال، آسفالت و محوطه سازی منازل سازمانی درحال اجراست  که جمع اعتبارات این پروژه‌های بهسازی مبلغ ۷ میلیارد تومن از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأمین شده است.

پروژه‌های پیش‌رو

مدیرکل فرودگاه یزد در خصوص پروژه‌های ۱۴۰۲ گفت: چند پروژه تعریف شده که بتوانیم خدمت رسانی مطلوبی به مردم استان ارائه دهیم. برای مثال نصب ایربریج داخل ترمینال در دستور کار است که با براورد انجام‌شده، برای نصب و تکمبل آن چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه می‌شود.

وی تشریح کرد: پروژه ساخت ساختمان جدید ایمنی زمینی و آتش‌نشانی با استقرار ۸ دستگاه ماشین آتش نشلانی و دیگر امکانات مورد نیاز   نیز امسال انجام می‌شود.

دهقان منشادی از پروژه ساخت منبع ذخیره  آب فرودگاه و تکمیل ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی و سپاه پروژه‌های عمرانی در دست اجرا نام برد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه‌ها در مدت زمان مقرر به نتیجه برسد و تکمیل شود.

ساخت باند دوم فرودگاه

وی در خصوص توسعه آینده فرودگاه با اشاره به تملک اراضی همجوار گفت: با استانداری و سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه برای تملک ۳۲۰ هکتار اراضی همجوار در حال مذاکره هستیم که ساخت باند دوم در آینده محقق شود و  امکان توسعه وجود داشته باشد.

افزایش پروازها

مدیرکل فرودگاه بین المللی یزد اظهار اشت:  با توجه به این‌که شرکت هواپیمایی یزد ایر شروع به کار کرده است، امیدواریم با بهره‌برداری از این شرکت مسیرهای داخلی و خارجی اضافه شود.

وی در خاتمه این گفت‌وگو گفت: فرودگاه یزد جزء ۱۰ فرودگاه بین المللی کشور است که به تهران مشهد کیش و نجف پرواز دارد.همچنین در این فرودگاه روزانه ۱۶ پرواز و در هفته بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ پرواز انجام می‌شود.