شناسهٔ خبر: 133118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

صادرات بیش از ۳۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

ترانزیت کالا مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از ۳۵ هزار تن کالا در یک ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادرات شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه این میزان صادرات توسط هزار و۶۶۹ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله سوار به کشورهای مختلف صادر شده گفت:عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی،شیشه،نمک،میلگرد،بادمجان،فلفل وسیب زمینی است.

وی با اشاره به اینکه ۷۹درصد از کالاهای صادراتی توسط کامیون ایرانی،۳درصد توسط کامیون آذری ،۸درصد توسط کامیون روسی و ۱۰ درصد نیز توسط کامیون گرجی حمل شده تصریح کرد:در مدت یاد شده ۲هزار و۹۶۳ تن کالا توسط ۱۳۸ دستگاه از مرز بیله سوار وارد شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل در ۱ ماهه گذشته  ترانزیت ورودی ۳۱ هزار و۶۲۶ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شدو اظهار کرد:این میزان کالا توسط هزار و۴۴۴ دستگاه بصورت ترانزیت ورودی وارد  مرز بیله سوار شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده از افزایش ۴ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و خاطرنشان شد:در ۱ ماهه گذشته ۴۶ هزار و۸۲۰ تن کالا توسط ۲هزار و۱۱۲ دستگاه از مرز بیله سوار ترانیزیت خروجی شده گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ هزار و۸۳۶ تن کالا ترانزیت شده بود افزایش ۴ درصدی راشاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مدت یاد شده به تردد ۹ هزار و۲۹۸ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله سوار اشاره کرد و افزود: از این میزان بیش از ۵ هزار دستگاه وارد و ۴ هزار و۲۵۳ دستگاه نیز از مرز بیله سوار خارج شده است.

وثوقی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۹هزار و۱۳۶ دستگاه کامیون و ۱۶۲ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اندادامه داد:نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۸ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده بود در ۱ ماهه گذشته افزایش ۹ درصدی را در تردد اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار شاهد هستیم.