شناسهٔ خبر: 133123 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواشناسی در مراسم تجلیل از نویسنده دستورالعمل کدها و روش‌های دیدبانی:

تولید داده با کیفیت مهم‌ترین اولویت سازمان هواشناسی است

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تجلیل از نویسنده دستورالعمل کدها و روش‌های دیدبانی وضع هوای هواشناسی تولید داده با کیفیت را مهمترین اولویت این سازمان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور از مهدی بابایی نویسنده دستورالعمل کدها و روش‌های دیدبانی وضع هوای سازمان تجلیل کرد.

تاج بخش در دیداری که برای قدردانی از خدمات و تلاش‌های چهار کارشناس نخبه و طراح برخی ابزارهای مورد نیاز برای پایش وضع هوا در این سازمان برگزار شد، خطاب به کارشناسان حاضر اظهار کرد: تلاش‌ها و خدمات شما برای کمک به تولید داده باکیفیت قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه تولید داده با کیفیت یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان است، گفت: تهیه دستورالعمل کدها و روش‌های دیدبانی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان جهانی هواشناسی، طراحی دفاتر جدید ایستگاه‌های همدیدی و فرودگاهی و پروژه جمع آوری داده‌های شبکه دیدبانی(ICS)  اقدامات مفید و موثری برای تحقق تولید داده با کیفیت در سازمان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه مبانی کار سازمان مبتنی بر داده است، افزود: تولید «داده» مهمترین رکن و بنیادی ترین اصل در سازمان هواشناسی است که با همت و تلاش‌های معاونت فنی و کارشناسان این حوزه روند تولید با کیفیت داده در سازمان بهبود یافته است.