شناسهٔ خبر: 133126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۱۸۰۰ بوشهری دارای ۳ فرزند برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند

مسگر معاون مسکن و ساختمان بوشهر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه ‌وشهرسازی استان بوشهر گفت: تاکنون یکهزار و ۸۵۲ نفر از این استان در سامانه دریافت زمین ویژه دارندگان سه فرزند و بیشتر در ۴۱ شهر ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر جمشید مسگر اظهار کرد: مواد سه و چهار قانون جوانی جمعیت در ارتباط با راه و شهرسازی است که بر این اساس ۲۰۰ متر زمین به طور مساوی به پدر و مادر دارای سه فرزند و بیشتر واگذار می‌شود.

وی افزود: تا کنون ۳۱۱ واحد زمین در ۹ شهر استان بوشهر تامین شده و در بقیه شهرها در صورت الحاق نشدن زمین مورد نیاز، از ظرفیت شهرهای همجوار استفاده می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌ وشهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین ثبت‌نام برای دریافت زمین در شهرستان دشتی با ۴۹۹ نفر متقاضی و کمترین میزان در شهرستان عسلویه با ۲۳ تقاضا ثبت شده است.

مسگر عنوان کرد: تاکنون زمین مورد نیاز در شهرهای چغادک، برازجان، سعدآباد، بوشکان، اهرم، خورموج، شُنبه و آبدان تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌وشهرسازی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس ضابطه مواد قانون سه و چهار جوانی جمعیت اگر امکان تامین زمین در شهرهای محل تقاضا فراهم نشود، امکان واگذاری از محل نهضت ملی مسکن نیز وجود دارد.

مسگر بیان کرد: ۳۲۲ نفر از افراد تایید نهایی شده‌ برای تشکیل پرونده فیزیکی خود پیگیری کرده‌اند و این روند برای ۱۵۹ نفر تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس ضابطه قانون سه و چهار جوانی جمعیت هزینه آماده‌سازی اراضی ملی مسکن شامل زیرسازی، آب، برق و خدمات زیربنایی و روبنایی محاسبه و با ۲ سال تنفس و اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌وشهرسازی استان بوشهر بالا بودن هزینه آماده‌سازی در برخی از شهرها را از دلایل انصراف والدین از دریافت زمین عنوان کرد.

وی پیشنهاد کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان بوشهر از محل اعتبارات استانی و شهرستانی بخشی از هزینه آماده‌سازی این زمین‌ها را به عهده گیرند تا با پایین آمدن هزینه پرداختی خانواده‌ها، میل و رغبت آنها به استفاده این تسهیلات قانونی افزایش یابد.