شناسهٔ خبر: 133173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتصال محور پردیسان- ورجان به بلوار آیت ا...بروجردی با احداث دو دستگاه پل/ عملیات تکمیلی احداث تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محور پردیسان- ورجان قم؛ دی ماه 1401 سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای اتصال محور چهار خطه پردیسان- ورجان به بلوار آیت ا... بروجردی یک دستگاه پل بر روی ریل راه آهن احداث می شود تا این محور به طور کامل به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، داود طلوعی اظهار کرد: عملیات احداث محور چهارخطه پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر از سال گذشته آغاز شد که هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله آسفالت ریزی است.

وی افزود: این پروژه نیمه دوم سال جاری به اتمام می رسد که برای ابتدا و انتهای محور و اتصال آن، عملیات عمرانی و اجرایی در دست اقدام است.

طلوعی در خصوص جزییات ابتدای این محور توضیح داد: برای ورود به این محور، در محدوده میدان آیت ا....بهجت بلوار آیت ا....بروجردی دو دستگاه پل که یک دستگاه آن بر روی ریل راه آهن و یک دستگاه بر روی ریل قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان احداث می شود که در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

به گفته سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی قم احداث این پل ها  ۱۲ ماه زمان و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

طلوعی با بیان این که در انتهای محور چهارخطه پردیسان- ورجان، تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت در دست ساخت است توضیح داد: عملیات اجرایی این تقاطع از تیرماه سال گذشته شروع شده است که طبق برنامه و پیش بینی شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی در خاتمه گفت: این پروژه هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه مورد نیاز  آن ۶۸ میلیارد تومان است.