شناسهٔ خبر: 133183 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق در بیشتر استان‌های کشور

رگبار رعد و برق باد و باران به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور در بیشتر استان‌های کشور رگبار باران همراه با وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت و روزهای آتی گفت: امروز برای استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال و شرق سمنان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه افزود: برای برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل زنجان و نیمه شمالی خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی نیز رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

 کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا هم برای شمال شرق کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی امروز وزش باد در برخی مناطق شمال شرق، شرق،جنوب شرق، استان‌های سمنان، قم، شمال شرق اصفهان، استان مرکزی، خوزستان و بوشهر رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: فردا این وزش باد که در برخی ساعات شدید هم خواهد بود، برای برخی مناطق شرق و جنوب شرق رخ می‌دهد که روی مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک هم می‌شود.

نقشینه ادامه داد: از فردا جمعه تا یکشنبه هفته آینده برای بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی روند افزایش دما خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج پیش بینی شده است.فردا هم خلیج فارس مواج خواهد بود.

همچنین بیشینه دمای امروز تهران در مهرآباد به ۲۱ درجه و فردا به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.