شناسهٔ خبر: 133194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری_صلاحیت طراحی برگزار می‌شود

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خراسان رضوی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری-صلاحیت طراحی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این آزمون روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در استان و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، مظفری ضمن اعلام برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان اظهار کرد: در اجرای مواد آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته معماری صلاحیت_طراحی با حضور ۱۹۹۲ نفر داوطلب در روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی در ۴ حوزه امتحانی مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه برگزار می شود.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۹۹۲ نفر داوطلب در استان که در این آزمون شرکت خواهند کرد تعداد ۸۶۴ داوطلب مرد و ۱۱۲۸ داوطلب زن حضور دارند.

مظفری خاطر نشان کرد: قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار حرفه ای خواهد شد.

وی افزود: آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه در سایر رشته ها و صلاحیت ها نیز در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در استان برگزار می گردد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود.