شناسهٔ خبر: 133211 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

توجه به آموزش در خصوص فرهنگ سازی ایمنی و ترافیک ضروری است

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی سرود نغمه های ایمنی (ویژه مدارس) عنوان نمود: توجه به آموزش در خصوص فرهنگ سازی ایمنی و ترافیک ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت: این اداره کل در راستای برنامه های آموزشی- فرهنگی خود اقدام به برگزاری جشنواره سرود با هدف آشنایی نسل نوپا و آینده ساز با مسایل ایمنی در جاده ها از جمله استفاده از پل عابر پیاده، دقت به تابلوها و علائم کرد.

وی با بیان اینکه براین باور معتقدیم که این جشنواره می‌تواند به اشاعه فرهنگ ایمنی در سطح کشور کمک کند، ادامه داد: با برگزاری این جشنواره‌ها می‌توانیم در یک رویداد فرهنگی هنری با یک رقابتی سالم شاهد کشف استعدادهای فرهنگی هنری در زمینه ایمنی باشیم.

جهانیان تصریح کرد: در جشنواره مذکور ۵۲ اثر از مدارس استان به دست ما رسید که پس ازداوری اولیه ۱۰ اثر از مدارس شهرستانهای ساری، آمل، بابل، فریدونکنار، جویبار، گلوگاه و میاندرود به مرحله نهایی رسیدند.

وی از دانش آموزان به عنوان سرمایه کشور یاد کرد و گفت: این افراددرآینده مسولیتهای مختلف کشور را برعهده می گیرند تا خدمات مطلوبی به مردم ارائه کنند.

مدیر کل راهداری استان دانش آموزان را افرادی دارای هوش و توان فکری بالا دانست و افزود: این افراد می توانند نقش موثر و مفیدی در کاهش سوانح رانندگی و رعایت قوانین و مقررات داشته باشند و ما را در این مسیر کمک و یاری دهند.

گفتنی است در این جشنواره به ترتیب گروه های سرود مدارس شهرستان های میاندورود،آمل و فریدونکنار  عناوین اول تا سوم را کسب کردند.