شناسهٔ خبر: 133212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار کرمان عنوان کرد؛

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه استان کرمان

ماشین آلات راهداری بالای 25 سال عمر دارند رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در دیدار با استاندار کرمان گفت: نامه ای را برای نوسازی ماشین آلات راهداری تنظیم کردیم که بر این اساس اگر استان کرمان عددی بگذارد ۲ برابر این رقم حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، داریوش امانی گفت: سال گذشته استان کرمان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه گذاشت که ۵۰ میلیارد تومان به راهداری کرمان اختصاص می‌دهیم و باید این روند ادامه یابد زیرا عمر ماشین آلات راهداری کشور اکنون بالای ۲۵ سال است.

امانی خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای دوربین های جاده ای پیش بینی کردیم که بخش خصوصی در این پروژه سرمایه گذاری می کند و محل دقیق بازگشت سرمایه بخش خصوصی از محل جریمه ها تعیین شده و براین اساس یکهزار دوربین در محورهای ارتباطی کشور امسال راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: کرمان با وجود قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، جزو اولویت های ما است لذا از این استان به صورت ویژه حمایت می کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به توجه سازمان راهداری به استان های تراز اول کشور در شاخص ها گفت: کرمان در بسیاری از شاخص ها جزو پنج استان نخست کشور قرار گرفته است.

وضعیت راه های کرمان بویژه در مناطق اتصال شمال این استان به جنوب و نیز راه های ارتباطی جنوب کرمان به دیگر نقاط کشور مناسب نیست و این درحالی است که فصل برداشت محصولات که فرا می رسید بخش عمده ای از کامیون های کشور بویژه در زمستان به این منطقه گسیل می شود و بدیهی ترین زیرساخت که راه است، مشکلات فراوانی دارد.