شناسهٔ خبر: 133214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

ارتقای ایمنی کنارگذر تنکابن در حال اجراست

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان تنکابن از ارتقای ایمنی کنارگذر این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران حسن جهانیان اظهار داشت: جاده‌های ارتباطی مازندران به دلیل حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه، از جاده‌های حساس کشور است و ایمن‌ سازی و نیز حذف نقاط پرحادثه به‌عنوان دو برنامه اصلی این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان ساخت: جاده‌های ایمن و مناسب و شبکه‌های حمل و نقل مطلوب از شاخص‌های توسعه یافتگی و از زیرساخت‌هایی است که زمینه شکوفایی سایر بخش‌های اقتصادی را نیز فراهم می‌کند و برای کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن تر شدن جاده‌های برون شهری باید تلاش بیشتری صورت گیرد و ایمن سازی محورها بسیار حائز اهمیت است.

جهانیان ادامه داد: در محور کمربندی تنکابن سومین دوربرگردان استاندارد احداث می‌شود و تلاش می‌کنیم این پروژه تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

جهانیان دیگر پروژه های مهم این شهرستان را احداث پل باکسی و پل فلزی تیل پرده سر ، مقاوم سازی پل سرن در محور سه هزار ، زیر سازی و آسفالت راه روستایی مهاجر آباد ،روکش آسفالت محور خرم آباد، مقاوم سازی پل آبشار محور قلعه گردن،احداث پل مران رود و نصب گاردیل در کمربندی تنکابن ،لکه گیری آسفالت محور زنگشامحله و محور دو هزار  بیان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خاتمه با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء  ایمنی در راه های استان افزود: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

گفتنی است مازندران ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد.