شناسهٔ خبر: 133220 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای ۱۱ طرح ملی راهسازی به طول ۱۱۰۰ کیلومتر در خوزستان/پیشنهاد اختصاص سهمی از مبلغ فروش خودروها، برای افزایش ایمنی جاده‌ها

جاده هراز اجرای طرح جامع پایانه مرزی ریمدان، اجرای ۱۱ طرح ملی راهسازی به طول ۱۱۰۰ کیلومتر در خوزستان و پیشنهاد اختصاص سهمی از مبلغ فروش خودروها، برای افزایش ایمنی جاده‌ها بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که کذشت به شرح زیر است: 

برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه امضا می‌شود 

روسای جمهور ایران و سوریه با اشاره به امضای اسناد همکاری‌ بین دو کشور، بر اهمیت «برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه» در جهت تامین منافع دو ملت و سایر ملت‌های منطقه تاکید کردند.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محور فیروزکوه، پل‌سفید و قائم‌شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه نمایندگان مجلس و مسئولان استان مازندران از محور فیروزکوه، پل‌سفید و قائم‌شهر بازدید کردند.

جایگاه حمل و نقل ترکیبی در مراکز لجستیک

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت لجستیک به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور گفت: لجستیک می‌تواند ضمن پشتیبانی از نیازمندی‌های محلی، جریان کالا در تبادلات ملی و فراملی را از طریق حمل و نقل ترکیبی و چندوجهی بهبود بخشد.

طرح جامع پایانه مرزی ریمدان اجرایی می‌شود 

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی ریمدان بر پایه دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی و مصوبه شورای ساماندهی خبر داد.

پیشنهاد اختصاص سهمی از مبلغ فروش خودروها، برای افزایش ایمنی جاده‌ها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها پیشنهاد می شود سهمی از فروش خودروها به عنوان منابع مالی پایدار برای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی اختصاص یابد.

۱۱ طرح ملی راهسازی به طول ۱۱۰۰ کیلومتر در خوزستان اجرا می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای ۱۱ طرح ملی راهسازی در استان خوزستان به طول یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر و توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد.

ایجاد درآمد پایدار برای کشور با بهره‌برداری از کریدور شمال-جنوب

معاون وزیر راه وشهرسازی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهم‌ترین اولویت توسعه شبکه حمل ونقل دانست و گفت:‌ تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بین‌المللی در کشور و استفاده از ظرفیت‌های سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز به حساب می آید.

تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در پایانه مرزی ریمدان در حال انجام است

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در پایانه مرزی ریمدان برای تردد و خدمات‌دهی بهتر به زائران پاکستانی اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

 بیش از ۳۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از ۳۵ هزار تن کالا در یک ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادرات شده است.

خروج بیش از ۶۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای خوزستان در فروردین 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در فروردین سال جاری بیش از ۶۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای استان خارج شدند.

طولانی‌ترین تونل کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد 

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از اتمام عملیات اجرایی تونل سیاه طاهر ثلاث باباجانی به عنوان طولاتی‌ترین تونل استان کرمانشاه در سالجاری خبر داد.