شناسهٔ خبر: 133236 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

روند افزایش نسبی دما در پایتخت ادامه دارد

گزارش هواشناسی به گزارش کارشناس سازمان هواشناسی روند افزایش نسبی دما در پایتخت تا دوشنبه ادامه دارد، فردا نیز در نوار غربی و سواحل شمالی جو آرام و پایدار خواهد و بود روند افزایش دما برای این مناطق پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی امروز پانزدهم اردیبهشت‌ماه و روزهای آینده را پیش بینی کرد و گفت: امروز در شرق خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش دما پیش بینی شده است.

نقشینه افزود: در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید همراه با کاهش دما،سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز خلیج فارس و دریای خزر نیز مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد: فردا در نوار غربی و سواحل شمالی جو آرام و پایدار خواهد بود روند افزایش دما برای این مناطق پیش بینی می‌کنیم.

به گفته نقشینه یکشنبه نیمه شرقی آسمانی صاف و افزایش دما خواهد داشت و برای غرب و شمال غرب و سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: دوشنبه نیز شمال آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است و سه‌شنبه ورود سامانه بارشی از شمال غرب باعث افزایش ابر و بارش باران می‌شود.

برای تهران امروز بیشینه دما به ۲۶ درجه خواهد رسید و تا روز دوشنبه روند افزایش نسبی دما خواهد داشت.