شناسهٔ خبر: 133240 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

موافقت ایران و سوریه برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی میان دو کشور/دستیابی به ۱۰۰ درصد توان داخلی در بخش‌های طراحی و اجرای سازه‌های دریایی

بندر چابهار موافقت ایران و سوریه برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی میان دو کشور، دستیابی به ۱۰۰ درصد توان داخلی در بخش‌های طراحی و اجرای سازه‌های دریایی و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای بیمه ملوانان در بودجه ۱۴۰۲ بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

موافقت ایران و سوریه برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی میان دو کشور

وزیر راه و شهرسازی در جلسه چهار ساعته با تجار وبازرگانان ایرانی در سوریه از آمادگی دو کشور برای افزایش پروازهای هفتگی به منظور رونق تجارت تهران و دمشق خبر داد.

دستیابی به ۱۰۰ درصد توان داخلی در بخش‌های طراحی و اجرای سازه‌های دریایی

معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام آمادگی ایران برای همکاری در حوزه بنادر و دریانوردی با سایر کشورها و بررسی پیشنهادها در کارگروه ویژه از برگزاری و افتتاح چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با حضور معاون اول رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت خبر داد.

رفع مشکلات بیمه‌­ای و سایر چالش‌­های کارگران خن‌کار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات کارگران خن‌کار در بنادر، گفت: رفع مشکلات این قشر زحمتکش و پرکار بنادر در دستورکار این سازمان قرار دارد و برای پوشش بیمه بازنشستگی و درمانی آنان طرحی را به انجمن­‌های مربوطه پیشنهاد کرده است .

اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای بیمه ملوانان در بودجه ۱۴۰۲

معاون وزیر راه شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بر اساس بند خ تبصره ۱۱ بودجه ۱۴۰۲، بیمه ملوانان با اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سال جاری برقرار می‌شود.

پیشرفت ۳۸ درصدی احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ۲ بندر امام خمینی(ره)

پایانه تمـام مکـانیزه شـماره ۲ غـلات مجتمع بنـدری امـام خمینـی(ره) که عملیات اجرایی آن در هفته دولت سال گذشته آغاز شد، بـا ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی مطلوب در دست تکمیل است.

تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی ۵۲ درصد افزایش یافت

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: در فرودین ماه امسال ۱۵۸ هزار و ۱۸۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده‌ است.

بندر محمدعامری مهیای پذیرش کشتی‌های یک‌هزار تنی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با احداث پروژه در بندر محمدعامری تنگستان این بندر مهیای پذیرش کشتی‌های یک‌هزار تنی می‌شود.

اصلاح طرح ترافیکی بندرلنگه با هدف تسهیل ترافیک درون بندری

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از اصلاح طرح ترافیکی بنادر و دریانوردی بندرلنگه بمنظور تسهیل، ساماندهی و تسریع ترافیک درون بندری و نیز رضایتمندی ذینفعان از کاهش حضور ناوگان جاده‌ای و تجاری در این بندر خبر داد.