شناسهٔ خبر: 133268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون سراسری معماری و شهرسازی در آذربایجان شرقی برگزار شد

بازدید از آزمون مهندسی آزمون سراسری معماری و شهرسازی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی) معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از روند برگزاری آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان (رشته طراحی معماری)  در استان در حال برگزاری بود بازدید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی در این بازدید با اعلام اینکه آزمون سراسری نظام مهندسی  همگام با سایر شهرهای کشور  صرفاً جهت رشته های طراحی و معماری برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور۸۵۶ نفرکه ۴۴۴ نفر خانم‌ها و ۴۱۵ نفر آقایان برگزار و نتایج این آزمون دو ماه بعد از اعلام خواهد شد که افراد قبولی در این آزمون، دارای پروانه اشتغال به کار از طریق راه و شهرسازی خواهند شد و به حرفه مهندسی مشغول به کار می‌شوند.

 مدیر کل راه و شهرسازی گفت: سازمان نظام مهندسی، هر ساله در جهت تحقق قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان، با برگزاری آزمونی تحت عنوان "آزمون نظام مهندسی" در دو نوبت اقدام به تشخیص نیرو های ماهر جهت اعطای پروانه ورود به حرفه مهندسان می کند.

وی افزود: این آزمون در ۷ حوزه امتحانی در سطح استان و با شرکت بیش از ۸۵۶ نفر داوطلب برگزار شد.

بخشی زاده گفت: ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در سایر رشته ها آزمون برگزار خواهد شد که  تعداد ۸۵۰۰ هزار نفر شرکت خواهند کرد. 

در ادامه زاکری معاون عمرانی استاندار در این بازدید گفت: آزمون معماری و شهرسازی از طریق وزارت راه و شهرسازی که ۵۲ درصد خانم‌ها و ۴۸ درصد آقایان است برای ورود به رشته مهندسی این آزمون را باید طی کنند و انشاالله طی دو هفته آینده آزمون دیگری در سایر رشته های هفتگانه برگزار خواهد شد.