شناسهٔ خبر: 13330 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیاردی در قطعات ۱و۴ آزادراه تهران- شمال / چینی‌ها سال بعد می‌روند

علی نورزاد معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به سرمایه گذاری جدید ۶۵۰ میلیارد تومانی در آزادراه تهران- شمال، گفت: در طول یک سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای اتمام قطعه ۴ سرمایه گذاری کرده‌ایم و برای احداث قطعه یک با ۶ پیمانکار به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نورزاد، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه برای احداث قطعه یک با ۶ پیمانکار داخلی و خارجی قرارداد ۶۰۰ میلیاردی منعقد شده است،‌ اظهار کرد:‌ عزم و اراده قوی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای ساخت این پروژه وجود دارد و علی رغم تمام محدودیت ها در منابع مالی کشور تا پایان سال آینده قطعه یک این آزادراه بالاخره پس از ۱۸ سال به افتتاح می رسد.

وی با بیان اینکه یکی از ۶ پیمانکار قطعه یک چینی ها هستند، ادامه داد:‌ سال بعد قرارداد شرکت چینی برای حضور در آزادراه تهران- شمال تمام می شود و چینی ها سال بعد از این پروژه می روند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی مانند آزادراه و بزرگراه ها،‌ گفت: ارائه اراضی محدوده پروژه به سرمایه گذاران را به عنوان تسهیلات خاص می دانیم و برای جبران بازگشت سرمایه،‌ اراضی محدوده پروژه ها را در اختیار سرمایه گذاران می گذاریم تا با ساخت پروژه هایی مانند مجتمع های مسکونی و تجاری،‌ بین راهی و ... از عواید آن بهره مند شوند.  

نظر شما