شناسهٔ خبر: 133313 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد؛

ارتقای صنعت هوانوردی ایران با تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم نکوداشت روز معلم که در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد، بر تربیت نیروی انسانی متخصص و خبره تأکید کرد و گفت: درصدد هستیم نیروی انسانی متعهد و متخصص را تربیت و به این صنعت تزریق کنیم که در این راستا دانشکده صنعت هواپیمایی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ظرفیت اصلی و اساس آموزش، هم به لحاظ قدمت و هم کیفیت، این  دانشکده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم گرامیداشت روز معلم و یادمان شهید مرتضی مطهری امروز با حضور محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شمس الدین فرزادی‌پور مدیرعامل شرکت هما و جمعی از مدیران ایرلاین‌ها و اساتید دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، به همت سازمان هواپیمایی کشوری در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

در این همایش محمدی‌بخش گفت: صنعت هوانوردی ما در جایگاهی قرار گرفته است که به دلایل مختلف عقب ماندگی هایی دارد، بخشی مربوط به  اقتصاد بخشی در اثر شیوع کرونا و بخشی دیگر مربوط به سیاست‌های غلط سال‌های گذشته است؛ در این راستا برنامه‌هایی برای جبران کسری‌ها و عقب ماندگی‌ها صورت گرفت.

محمدی‌بخش افزود: صنعت هواپیمایی یک صنعت نوین و به‌روز است که پیشران صنعت در توسعه در تمام دنیاست. در شهریور ۱۴۰۰ یک بحران و گردنه سخت به‌وجود آمد که بخش هوایی کشور از آن عبور کرد.

انجام کلیه مأموریت‌های محوله به صنعت هوایی

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت هوایی در مسیر توسعه با ۴ محور در حال‌حرکت است و همه مأموریت‌های محوله از جمله نوروز ۱۴۰۱،حج۱۴۰۱، اربعین۱۴۰۱، جام جهانی و نوروز ۱۴۰۲ را انجام داده است و حضور در مجامع بین المللی انجام شده و تلاش‌ها به ثمر نشسته است.

محمدی‌بخش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فاصله‌ای که با دنیا در حوزه هوایی داریم باید کم شود که پر کردن این فاصله جهاد بزرگی می طلبد، البته این مهم به مدد نیروی انسانی متخصص و متعهد محقق می‌شود. امروز اگر همه کشور را فرودگاه کنیم و همه فرودگاه‌ها را پر از هواپیما کنیم اگر نیروی انسانی متخصص نداشته باشیم کاری نکرده ایم.

تربیت نیروی انسانی متخصص

رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: ما به این موضوع توجه جدی کرده ایم و بناست نیروی انسانی متعهد و متخصص را تربیت و به این صنعت تزریق کنیم که در این راستا گروه‌های مختلفی از علوم را باید رشد دهیم و به طور متوازن جذب صنعت کنیم و در این میان دانشکده صنعت هواپیمایی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ظرفیت اصلی و اساس آموزش، هم به لحاظ قدمت و هم کیفیت، این  دانشکده است.

ارتباط دوسویه با دانشکده صنعت هواپیمایی

وی تکمیل کرد: این ارتباط با دانشکده باید دوسویه باشد تا با استفاده از نیروی متخصص خبره و متعهد، تربیت نیروی انسانی رقم بخورد چراکه تأمین نیرو در حوزه مراکز آموزش آزاد و ایرلاین‌ها مشکل‌تر است.تربیت این نیروی انسانی نیز در گرو حضور محوری اساتید است و فرد بایستی با حداکثر ظرفیت وارد شود و دانش او به‌روز باشد.

به گفته محمدی‌بخش ارتباط دو سویه با دنیا برای ارتقای دانش هوانوردی بسیار ضروری است و ما بایستی با  تلفیق حوزه اموزش، تجهیزات و نیروی انسانی ارتقا پیدا کنیم.

در قسمت دیگری از این نکوداشت، اردوان کریم‌زاده رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی ضمن تبریک روز معلم و خیرمقدم به مدعوین گفت: خدا را شاکریم که این مراسم را به همت و محوریت سازمان هواپیمایی کشوری برگزار کنیم تا در حوزه صنعت هوانوردی گام رو به جلویی برداریم.

کریم‌زاده افزود: معلمی شغل و پیشه نیست، بلکه عشق و علاقه است.

وی با استناد به جمله شهید مطهری که معلمی شغل انبیاست، اولین معلم را پیامبر اکرم یاد کرد.

اهداف و برنامه های دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی برنامه‌های پیش‌رو برای سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد: افزایش رشته‌های دانشکده مانند رشته های ایمنی و حقوق هواپیمایی در دستور کار است که ان شاءالله به قطب آموزش صنعت هوانوردی تبدیل شویم.

همچنین افزایش ارتباطات بین المللی و برگزاری دوره های مشترک با کشورهای مختلف در دستورکار است.

کریم‌زاده تشریح کرد: سال گذشته مجوز مرکز نوآوری هوایی اخذ شد و برنامه تأمین اعتبار و تجهیز تا هفته آینده انجام می‌شود و با همکاری سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها در حیطه ارتقا صنعت هوانوردی تلاش می‌کنیم.