شناسهٔ خبر: 133346 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

نفوذ گرد و خاک به استان‌های غربی و شمال‌غرب کشور

گردوخاک کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ گرد و خاک به استان‌های غربی و شمال‌غرب کشور از سمت کشور عراق خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان وضعیت جوی و آب و هوای امروزیکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه و روزهای آتی اظهار کرد: امروز و فردا در ساعت‌های بعدازظهر در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، بخش هایی از اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی ابتدا مناطق غرب و شمال غرب کشور و جنوب غرب استان هایی که در دامنه زاگرس مرکزی و البرز مرکزی واقع شده اند، همچنین سواحل شمالی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد: روز چهارشنبه نیز همین شرایط بارشی را برای نوار شمالی کشور و زاگرس مرکزی برقرار است و روز پنج‌شنبه این بارش‌ها به شمال شرق کشور  محدود می‌شود.

به گفته رفیعی پدیده دیگر نفوذ گرد و غبار است که با توجه به تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق احتمال نفوذ آن به استان‌های غربی و شمال غرب وجود دارد.

وی تصریح کرد: دریای خزر برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه و نیمه شمالی خلیج فارس نیز از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

همچنین تهران امروز صاف تا کمی ابری است که در آخر وقت با وزش باد شدید همراه است و بیشینه دمای امروز تهران ۳۰ درجه بالای صفر و کمینه دما ۱۷ درجه بالای صفر است.