شناسهٔ خبر: 133355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تامین مسکن استان مطرح شد؛

آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرحله نخست زیرساخت‌های لازم برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را در استان فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان اولویت بندی و زمان بندی لازم را برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن انجام دهند.

وی ادامه داد: احصا موانع و علات‌های کندی اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد تا ساخت مسکن در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شناسایی عوامل ایجاد اخلال در ساخت مسکن و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌شود. 

معتمدیان اضافه کرد: تعیین تقویم زمانبندی اجرا و اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط دستگاه‌های اجرایی نیز از مهمترین مسائل بوده که باید با جدیت دنبال و اجرایی شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: بر اساس آخرین آمارها ۳۵ هزار و ۴۹ متقاضی در استان واجد شرایط بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد.

سید محسن حمزه‌لو افزود: عملیات اجرایی ۱۹ هزار و ۲۹۴ واحد انجام شده و در مراحل مختلف از آماده سازی تا مراحل پایانی قرار دارند.

وی با اشاره به تامین زمین نیز اظهار داشت: تاکنون در سطح استان آذربایجان‌غربی برای ۱۴۹ هزار و ۱۵۴ واحد مسکونی زمین تامین شده در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت شده است.

وی افزود: مشکلی از بابت تامین زمین وجود ندارد و اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان شناسایی و تامین شده است.