به گفته حبیب اللهی دستورالعمل عملیات حج شرکت فرودگاه ها به شرح ذیل است:
۱- تشکیل ستاد خدمت رسانی ویژه عملیات حج تمتع در فرودگاه و برنامه ریزی برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و حجاج بیت الله الحرام.
۲- انجام اقدامات لازم برای ارائه مناسب سرویس های هوانوردی و فرودگاهی
۳- بررسی وضعیت پارکینگ ها، پله برقی ها، آسانسورهای حمل بار و مسافر.
۴- زیباسازی و آراستگی ترمینال ها، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و اماکن محل های تردد مسافران و ساماندهی مسیرهای دسترسی به فرودگاه و رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر و تابلوهای راهنمای مسافران.
۵- انجام هماهنگی لازم با سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، گمرک و گذرنامه به منظور برقراری امنیت و نظم و تسهیل امور مسافران و زائران.
۷- انجام هماهنگی لازم با مسئولان شرکت های هواپیمایی و هندلینگ کننده به منظور برنامه ریزی پروازهای فوق العاده، حضور نماینده شرکت های هواپیمایی در ترمینال ها برای پاسخگویی لازم و به موقع در موارد تاخیر و ارائه خدمات مناسب به مسافران یا رعایت دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری.
۸- انجام هماهنگی های لازم با بانک های مستقر در فرودگاه، اورژانس، تاکسیرانی و برقراری نظم و امنیت و روان سازی ترافیک داخلی فرودگاه و ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران و مسافران.
۹- نظارت و کنترل ویژه به نرخ فروش غرفه ها، فروشگاه ها، رستوران و تاکسیرانی مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بازاریابی و سرمایه گذاری
۱۰- هماهنگی لازم با مسئولان پلیس راهور و پیگیری جدی به منظور پیش بینی و تمهیدات موارد ترافیکی در محدوده فرودگاه.
۱۱- ایجاد نظام پاسخگویی مناسب ۲۴ ساعته برای مشایعین و راه اندازی سیستم "از من بپرس" به ویژه برای کمک به افراد توان خواه و اطلاع رسانی و راهنمایی به مسافران و حجاج بیت الله الحرام.
۱۲- نصب منشور حقوق مسافر در ترمینال ها و در محل های مناسب فرودگاه و در دید عموم و قراردادن آن همراه با اعلام سامانه مرکزی برای اظهار نظر و بیان مسائل توسط زائران و تاکید بر پاسخگویی فوری مسئولان مرتبط.
۱۳- حضور الزامی مدیر یا معاون فرودگاه در ایام عملیات حج به عنوان جانشین در محل خدمت.