شناسهٔ خبر: 133452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست شورای تأمین مسکن استان ایلام عنوان شد:

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال احداث نهضت ملی مسکن ایلام ۴۰ درصد است

شورای تامین مسکن استان ایلام (2).JPG استاندار ایلام در نشست شورای تأمین مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های درحال احداث نهضت ملی مسکن را به صورت میانگین ۴۰ درصد اعلام کرد و این روند را رضایت بخش خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر جلسه، فرمانداران سراسر استان و مدیران و مسئولان عضو این شورا در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم بلافاصله اقدامات لازم و اساسی برای خانه‌دار شدن مردم در قالب نهضت ملی مسکن استان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون در چند نوبت و به‌صورت میدانی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان و سایر شهرستان ها در قالب سفرهای شهرستانی بازدید بعمل آمد و در قالب این بازدیدها روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مورد ارزیابی قرار گرفت و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها در مجموع ۴۰ درصد است‌ که در مجموع رضایت بخش است.

بهرام نیا افزود: یکی از مهمترین کارگروه‌های استان که به‌صورت راهبردی پیگیری می‌شود، کارگروه شورای تأمین مسکن استان است که ریاست این کارگروه‌ها در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است.

استاندار ایلام تاکید کرد: فرمانداران باید یک شناسنامه در رابطه با نهضت ملی مسکن را تدوین و در این شناسنامه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت ماهانه بررسی و سایر موضوعات مهم از جمله میزان تسهیلات نیز در آن لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: فرمانداران باید با تشکیل منظم کارگروه‌های شورای تأمین مسکن، ضمن نظارت بر تعداد ثبت‌نام متقاضیان، میزان تأیید شده‌ها و متقاضیانی که موفق به ثبت نهایی نشده‌اند، در جلسات آینده عملکرد شهرستان  تحت مدیریت خود را گزارش کنند، چراکه   مسئول اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها فرمانداران هستند.

استاندار ایلام با تأکید بر حذف بروکراسی اداری در اجرای این طرح عنوان کرد: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است و باید با رفع موانع پیش روی این طرح، شرایط لازم برای متقاضیان فراهم شود. 

بهرام‌نیا با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در جهت مطلع کردن مردم از مزایای این طرح افزود: طرح نهضت ملی مسکن بهترین فرصت برای خانه دار شدن مردم است.

نماینده عالی دولت در استان  گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته و مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن (ثمن) تحت عنوان طرح حمایتی مسکن، در استان ایلام برای شهرهایی که زمین لازم برای اجرا فراهم است بازگشایی می شود.

علی اصغر منصوربیگی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در این جلسه گفت: تا کنون تعداد ۴۱۸۹۱ مورد ثبت نام برای نهضت ملی مسکن در استان ایلام به ثبت رسیده که از این تعداد تا کنون حدود ۸۰۰۰  مورد تأیید نهایی شده اند.

وی  افزود: در حال حاضر ۲۹۷۴ نفر واریز وجه اولیه و بالای ۴۰ میلیون تومان داشته اند و برای ۲۸۰۵ مورد از کسانی که واریز وجه داشته اند پروژه تخصیص یافته و با پیشرفتهای مختلف این پروژه ها در حال احداث هستند.

منصوربیگی خاطر نشان کرد برای سایر اشخاص نیز در حال آماده سازی زمین هستیم و به زودی عملیات اجرایی سایر پروژه ها نیز آغاز خواهد شد.