شناسهٔ خبر: 133477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری مازندران عنوان کرد؛

اجرای عملیات راهداری محوری گامی محکم جهت افزایش ضریب ایمنی

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اجرای طرح راهداری محوری در محور شریانی هراز در قالب ۶ اکیپ در۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین خبر داد و عنوان نمود: اجرای عملیات راهداری محوری گامی محکم جهت افزایش ضریب ایمنی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن محمدنژاد هدف این طرح را افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در جاده ها عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح نواقص جزیی در جاده ها به حداقل رسیده و همچنین به زیبایی آن ها افزوده شود تا به این شکل افزایش کیفیت سفر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد : در این طرح فعالیت های راهداری از قبیل پاکسازی حریم ، شانه سازی ، ساماندهی تابلو و علائم ، مرمت و تعویض گاردریل و نیوجرسی ، تامین روشنایی ، اجرای روکش آسفالت و خط کشی ، شستشوی علائم و رنگ آمیزی نرده و پایه و ... به اجرا در آمد.

وی ۶ قطعه اجرای طرح را محدوده میدان هزار سنگر انتهای کمربندی جنوبی آمل به طول ۶ و نیم کیلومتر،پلیس راه قدیم - پلیس راه جدید به طول ۵ کیلومتر، محدوده پلیس راه جدید - نارنجستان به طول ۱۰ کیلومتر، محدوده نارنجستان - زیرگذر چلاو به طول ۵ کیلومتر، محدوده زیرگذر چلاو - تونل  کیلومتر۱۲ کیلومتر، محدوده تونل لهاش - دوراهی بلده به طول ۷ کیلومترعنوان کرد.

‌وی گفت : در این طرح امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی چند شهرستان با هم تجمیع می شوند، همگی داخل یک کریدور از جاده های شریانی قرار می گیرند و مجموعه ای از اقدامات به شکل گروهی انجام می شوند.

معاون راهداری ضمن اعلام این مطلب که راهداری نمونه تجسم ایثار در سختی هاست تصریح کرد : امیدواریم با اجرای این طرح شاهد افزایش ضریب ایمنی در محورها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.