شناسهٔ خبر: 133490 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار هواشناسی به صیادان و فعالان دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به متلاطم شدن دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و بر رعایت احتیاط در عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه وزش نسبتا شدید باد(گاهی شدید) از بعد از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه موجب مواج و متلاطم شدن دریا می‌شود.

به دنبال فعالیت این سامانه، مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر، در استان‌های مازندران و گلستان با وزش باد شدید و مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر همراه می‌شوند.

باتوجه به افزایش ارتفاع امواج، احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک و تفریحی و احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به احتیاط در عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش سرعت باد (باد جنوب غربی ) و متلاطم و مواج شدن دریا در بعدازظهر چهارشنبه اعلام شده که افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر (به ویژه در تنگه هرمز) را به دنبال دارد.

مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز در این مدت بااحتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی مواجه می‌شوند.

احتیاط درعملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل در این شرایط جوی نیز ضروری است.