شناسهٔ خبر: 133493 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

ارائه عملکرد پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در کمیسیون امنیت ملی مجلس

عکس نماینده پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عملکرد این پژوهشگاه را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای مخاطرات اقلیمی و آثار آن بر توسعه کشور ابراهیم فتاحی "معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" به نمایندگی از سازمان هواشناسی کشور با حضور در جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد این پژوهشگاه و فعالیت های پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم این پژوهشگاه در مشهد پرداخت.

مسائل اقلیمی و مخاطرات آن و همچنین پیشگیری از این مخاطرات که جزو مسائل بسیاری از کشورها از جمله ایران است از مباحث بسیار مهم در حوزه امنیت و توسعه کشور است و لذا نیازمند برنامه ریزی برای کاهش مخاطرات اقلیمی در آینده هستیم از این رو کمیسیون امنیت ملی از مدتی قبل موضوع مخاطرات اقلیمی و آثار آن را در دستور کار خود قرار داده است.

این نشست با حضور دستگاه‌ های مربوطه از جمله وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل‌ها و سازمان نقشه‌برداری در محل این کمیسیون در مجلس برگزار شد.

به گزارش پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در جلسه‌ای که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع مخاطرات اقلیمی تشکیل شد، وضعیت حال حاضر اراضی کشور، منابع طبیعی، فرونشست‌ها، وضعیت آب در کشور و حکمرانی آب و خاک مورد بررسی قرار گرفت.