شناسهٔ خبر: 133497 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیران بخش آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو

عکس مدیران بخش آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از مدیران آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور ضمن حضور و بازدید از مجموعه پژوهشگاه با مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این نشست رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به ارائه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این پژوهشگاه از جمله طراحی و تولید سامانه های هشدار سیل، پیش بینی نقطه ای وضع هوا، سامانه آلودگی هوا، سامانه پیش بینی گردوخاک هوای اربعین، اطلس باد و همچنین تاسیس مرکز رشد و مرکز مطالعات پرداخت.

در ادامه این نشست رئیس بخش آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور ضمن معرفی اجمالی از فعالیت های انجام شده این مرکز به ماموریت های تخصصی سازمان متبوع خویش در حوزه نظام پژوهش کل کشور و همچنین نقش پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در تولید محصولات علمی و کاربردی اشاره کرد.

وی از تداخلات و تشابهات فعالیت های علمی پژوهشگاه ها و مراکز علمی کشور به عنوان مهمترین مسئله در حوزه کاری خود اشاره نمود و ادامه داد: ما به دنبال تجمیع این مطالب در نظام پژوهش کشور هستیم تا بتوانیم به این طریق تناسبات اقتصادی و تولیدی را برقرار نماییم تا ارزش آفرینی علمی و اقتصادی مجموعه هایی همانند این پژوهشگاه افزایش یاید.

رئیس بخش آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر تمرکز تمامی توانایی های پراکنده علمی و پژوهشی کشور در یک بستر مناسب افزود: اگر ما بتوانیم به میزان ۱٠ درصد در این تمرکز نقش ایفا نماییم از لحاظ اعتباری به رقم های چند ده میلیاردی ارزش آفرینی خواهیم رسید.

وی با اشاره به فعالیت های علمی و کاربردی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: این پژوهشگاه منشاء ثروت است و ظرفیت های مناسبی را به جهت جذب سرمایه گذار و افزایش تولید در کشور دارد.

رییس بخش آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور در همین راستا اضافه نمود: اگر یکی از همین طرح های پژوهشی و ایده های نو که توسط محققین این پژوهشگاه تولید شده است در شرق کشور عملی شود می توانیم از هر کیلومتر خاک این کشور میلیاردها در آمد ایجاد نماییم که در واقع دیگر نیازی به درآمد های نفتی به عنوان درآمد های اصلی کشور نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، وی در پایان با توجه به شعار سال که از جانب مقام معظم رهبری به رشد تولید نامگذاری شده است گفت: تمامی سامانه های تولیدی توسط این مجموعه در راستای محقق نمودن همین شعار سال است که می بایست تمامی نظام پژوهش کشور در همین راستا فعالیت کنند.