شناسهٔ خبر: 133522 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:

دو طبقه شدن آزادراه تهران- کرج- قزوین در دست مطالعه است

ببینید|رزمایش طرح ترافیکی و خدمات سفر نوروزی با حضور دستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از انجام مطالعات اولیه برای امکان‌سنجی دو طبقه کردن آزادراه تهران- کرج- قزوین به منظور کاهش حجم ترافیک این مسیر خبر داد.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره دو طبقه شدن آزادراه تهران- کرج- قزوین با اشاره به ترافیک سنگین این مسیر اظهار کرد: به منظور رفع معضل ترافیک غیر متعارف آزادراه تهران- کرج و کرج- قزوین طرح‌های متفاوتی بررسی و مورد مطالعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت طی سفر رئیس جمهور به استان البرز در سال ۱۴۰۱ این موضوع و درخواست خود را برای انجام مطالعه در باره آن مطرح کردیم.

خالقی بابیان اینکه این طرح هنوز به تصویب نرسیده و در مرحله انجام مطالعات قرار دارد، افزود: برای رفع حجم ترافیک این آزادراه طرح‌هایی مثل احداث کنارگذر جنوبی کرج مورد تصویب قرار گرفته که با تکمیل کنار گذر شمالی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بار ترافیکی آزادراه را سبک می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تاکید کرد: همزمان با این موضوع امکان‌سنجی دو طبقه کردن آزادراه کرج- قزوین که به طول حدود ۲۲ کیلومتر در محدوده استان البرز قرار دارد هم از طریق معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حال مطالعه است.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر این طرح در حال مطالعه است، هنوز برآورد هزینه و یا زمان بندی برای آن انجام نشده اما پس از مدت ۶ ماه و با اتمام مطالعات، نتایج اعلام شده و برآورد هزینه و زمان بندی آن نیز انجام خواهد شد.

به گفته خالقی، احداث کنارگذر جنوبی کرج نیز ۴۰ درصد از ترافیک را جذب خواهد کرد و از طریق مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

گفتنی است،‌ آمارها حاکیاز آن است که روزانه به صورت میانگین ۳۰۰ هزار خودرو در اتوبان تهران_کرج تردد دارد و آزادراه تهران_کرج_قزوین حدود ۲۰ درصد از ترافیک کشور را متحمل می‌شود.