شناسهٔ خبر: 133526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ایمن سازی و ایجاد تردد ایمن تر کاربران جاده ای انجام شد؛

آغاز طرح «راه سردار» در مبادی ورودی و خروجی شهرستان جیرفت

راه سردار رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت از آغاز طرح راه سردار در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان با هدف ایمن سازی و ایجاد تردد ایمن تر کاربران جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان) مهدی امیر حیدری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت گفت: با هدف ایمن سازی و ایجاد تردد ایمن تر در جاده های شهرستان جیرفت عملیات راهداری با عنوان راه سردار در قالب تجمیع ماشن آلات راهداری از اداره کل راهداری جنوب کرمان و توان ماشین آلاتی این اداره در مبادی ورودی و خورجی جیرفت در محور جیرفت_سیرجان آغاز شده است .

 امیر حیدری افزود: با توجه به آمار و بررسیدهای ترافیکی صورت گرفته بیشترین تصادفات و حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که با همین تحلیل نیاز دانستیم که اقدامات ایمنی را در این مناطق ۳۰ کیلومتری تشدید و بیشتر کنیم .

وی بیان کرد: با استقرار ۲۵ دستگاه راهداری در محور بزرگراهی جیرفت_سیرجان و مشارکت ۳۰ نفر نیروی راهدار طرح راه سردار با جدیت تمام در حال انجام است و تا کنون ۱۵ کیلومتر از محور کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل وونقل جاده ای جیرفت گفت: با ایجاد شانه مناسب و شیب شیروانی در هر صورت که خطای راننده و نقص فنی خودرو اتفاق بیفتد در این شرایط زمینه ای فراهم شود تا خودرو با وضعیت مناسب تری به خارج از محور هدایت و از واژگونی،برخود با جسم صلب حاشیه راه و واژگونی و در نتیجه آسیب شدید به راننده پیشگیری شود. مهدی امیر حیدری از رانندگانی که در این محور تردد می کنند خواست با توجه به عملیات راهداری یک ماهه در این محور در محل فعالیت دستگاههای راهداری جوانب احتیاط را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه تردد کنند.