شناسهٔ خبر: 133530 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به دنبال تشدید بارش‌ها

آب گرفتگی معابر سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی امروز و فردا موجب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و بارش تگرگ در نواحی مستعد می‌شود.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین و البرز و روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری، لرستان، نوار شرقی خوزستان، نوار غربی اصفهان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، جنوب کردستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان برقرار خواهد بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ از آثار مخاطره آمیز این سامانه پیش‌بیین شده است.

عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.