شناسهٔ خبر: 133538 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خبر داد

طرح ایراندخت در حوزه بانوان اجرایی می شود

اسلامیان طی نشستی که با بانوان شاغل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از تسهیل ارتقای بانوان به‌خصوص در بخش انتصابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشستی با محوریت بانوان همکار، با حضور معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی پس از شنیدن نظرات و مطالبات بانوان حاضر در نشست ، ضمن خیرمقدم به مدعوین و قدردانی از حضور آنان گفت: مطابق آمار، مزیت‌های مدیریت بانوان در دنیا نسبت به آقایان بی‌شمار است.
اسلامیان با مقایسه میزان اشتغال بانوان در ایران و دیگر کشورها گفت : اگر چه در برخی از کشورها مثل امریکا 47 درصد از نیروی کار را بانوان تشکیل می دهند ، اما سهم آنان از مشاغل مدیریتی بسیار کمتر و حدود 20 درصد است . وی اظهار داشت: در وزارت راه و شهرسازی بیش از 30 درصد پست های مدیریتی به بانوان سپرده شده و علاوه بر این، با توجه به نظر مساعد مقام عالی وزارت، در بخش انتصابات بانوان، امتیازات ویژه ای برای افزایش سهم مدیریتی بانوان در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی خروجی جلسات را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین نشست‌هایی ایجاد تغییر کند.
اسلامیان با اشاره به این‌که یکی از مضرات نظام سازمانی، سکوت سازمانی است، آن را مانع توسعه دانست و تصریح کرد: بایستی روحیه مطالبه‌گری و خواسته‌های شفاف، صریح و به‌حق تداوم داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی اظهار داشت: از مطالبه‌گری همکاران استقبال می‌کنیم و پس از این، جلسات حضوری عمومی و اختصاصی با بانوان تشکیل خواهد شد.
همچنین تمرکز ما بر روی طرح ایراندخت است که مسیر ارتقاء بانوان را تسهیل کنیم.
از سوی دیگر زمینه ایجاد مهدکودک برای مادران شاغل فراهم می‌شود.
وی در خاتمه از بسته‌ای ویژه در خصوص ایجاد شادابی، پویایی و فضای مفرح، خبر داد که اجرایی شدن آن در دستور کار قرار دارد.