شناسهٔ خبر: 133547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی ۱۶۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان کوهدشت

تسطیح حریم رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کوهدشت گفت : طی سال گذشته ، تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی ۱۶۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، روح اله مهدی پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کوهدشت اظهارداشت: در  سال ۱۴۰۱ ،با تلاش صورت گرفته ،روکش آسفالت  ۳۷ کیلومتر از راه های این شهرستان در گراب، کونانی، رودبار، چله بان، وسکور، هومیان ، ضرون، گدارگه، اولادقباد و هرین خلیفه  و همچنین بهسازی ۲/۷۲ از راههای روستایی اجرایی شده است.

وی انجام  ۶۷ کیلومتر شانه سازی و تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه در محورهای اصلی-فرعی و روستایی،ایجاد ۲/۵ کیلومتر هره خاکی در حاشیه راه جهت ایمن سازی ، ۱۶۳ کیلومتر تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راهها و ۳۵۰ کیلومتر پاکسازی شانه و حاشیه راهها را از اقدامات شاخص در سال گذشته عنوان کرد.

مهدی پور به پاکسازی های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: پاکسازی شانه و حاشیه راهها ۳۵۰ کیلومتر ، پاکسازی کناره و وسط نیوجرسیها در محورها ۱۸ کیلومتر و ۵۱۷ پاکسازی و اصلاح قنو  کیلومتر در محورهای اصلی-فرعی و روستایی انجام شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کوهدشت گفت: ۳۰۵ تن لکه گیری و پرکردن چاله در سطح راه با آسفالت گرم و سرد، ساماندهی و نصب علائم به تعداد ۱۳۵۳ عدد، شست و شوی ۱۹۸۷ عدد علائم ایمنی، شناسایی ۷۰ مورد تخلفات حریم و صدور اخطار برای متخلفان و درنهایت قلع و قمع ۱۰ مورد در این مدت انجام شده است‌.

وی آسفالت رمپ های ورودی و خروجی تقاطع های گراب و درب گنبد ، حذف دو نقطه پرتصادف، نصب استوانه ارتجاعی ۲۰۵ عدد ، نصب ۵ سرعتکاه ، ۸/۱ ریزش برداری ، ساماندهی ۸۱ شاخه گاردریل راه های اصلی ، احداث ۴۲ دستگاه پل و آبرو در مسیرهای گدارگه- ضرون- واریانت کوره دشت- قرعلیوند و معمولان ، مورت کره را به عنوان‌ بخش دیگری از عملکرد در حوزه راهداری برشمرد.

مهدی پور بیان کرد: گشتهای راه و ترابری بصورت مستمر در حوزه استحفاظی ، پذیرایی و استقبال از زائران اربعین حسینی با آماده سازی راهدارخانه های مرکزی و بلوران را به عنوان عملکردهای شاخص در این مدت یاد کرد.