شناسهٔ خبر: 133574 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش‌ها تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور/کاهش نسبی دما فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها طی امروز تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت و روزهای آتی پرداخت و گفت: از امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، به تدریج استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، استان مرکزی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب استان‌های سمنان و اصفهان و غرب سواحل دریای خزر بارش باران همراه بارعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: امروز بخش‌هایی در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، قم و کهگیلویه و بویر احمد، رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد و فردا این بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مرکز و شرق کشور تا روز شنبه ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد: از نظر دمایی روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده اما روز پنجشنبه مجددا افزایش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای را شاهد خواهیم بود.

رفیعی از وزش باد نسبتا شدید خبر داد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق غرب و جنوب غرب، شرق و شمال شرق و مرکز کشور را در بر می‌گیرد و روز پنجشنبه همین شرایط برای شرق و شمال شرق ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: امروز آب‌های دریای خزر مواج و روز چهارشنبه بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز گاهی مواقع رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد داشت و بیشینه دما ۲۹ و کمینه دما هم ۲۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.