شناسهٔ خبر: 133592 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سیاست اقتصاد دریا محور تدوین می‌شود/ تسهیل فضای کسب و کار دریایی

ببینید | چهاردهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسهیل فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در بنادر تاکید کرد و از تدوین سیاست اقتصاد دریامحور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از تدوین سیاست اقتصاد دریامحور خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه دریا با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران با مرزهای طولانی، وجود ٢٣۴ بندر و ٨۴۶ سازه دریایی و همچنین ظرفیت بندری ۴٠٠ میلیون تن و با دارا بودن ناوگان بزرگ و تراز بین المللی از بُعد تناژ یکی از کشورهای دریا پایه محسوب می‌شود گفت: با رهنمودهای رهبری در بخش  اقتصاد دریا باعث شده که مسئولان نظام در حال تدوین سیاست‌های کلان اقتصاد دریا باشند تا سهم اقتصاد دریا در جی دی پی افزایش چشم گیری پیدا کند که این سیاست گذاری جدید نه تنها برای ایران بلکه برای کشورهای منطقه افق جدیدی ایجاد خواهد کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر سیاست‌های آن سازمان را تسهیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در حوزه دریا عنوان و تاکید کرد: اخذ مجوزهای کسب و کار این حوزه تسهیل خواهد شد تا اهداف بهبود کسب و کار محور محقق شود. 

صفایی افزود : با وجود ظرفیت دولت صاحب پرچم و بندر در تلاش هستیم که ایمنی و حفظ محیط زیست را در حوزه‌های آب های کشور را ارتقا دهیم و استقرار قدرتمند نیروی دریایی سپاه و ارتش باعث ارتقای امنیت ایران و آب‌های خلیج فارس و عمان و همچنین مقابله با دردهای دریایی است که برقراری امنیت آب‌های آزاد ثبت ایران در سازمان جهانی دریانوردی شده‌است.