شناسهٔ خبر: 133597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تصویب ۱۸ طرح در کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی شهرهای چهارمحال و بختیاری

کمیسیون ماده 5 چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تصویب ۱۸ طرح در کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، زهره جعفریان با اعلام این مطلب، گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی شهرهای استان ۲۳ مورد مطرح شد که ۱۸ طرح با موضوع تغییرات عرض معابر شهری، تغییر کاربری و ضوابط طرح تفصیلی شهرها به تصویب اعضاء کمیسیون رسید.

وی مصوبات را مربوط به شهرهای شهرکرد، آلونی، لردگان، فارسان، سورشجان و سامان دانست و افزود: موارد قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ استان، ابتدا توسط شهرداری ها به دبیرخانه ارسال و پس از بازدید و بررسی توسط کارشناس مربوطه و تصویب در کمیته فنی، برای اعلام نظر و تصویب نهایی به کمیسیون ارجاع می گردد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین از تصویب حریم طرح جامع شهر بروجن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

خانم جعفریان گفت: حریم طرح جامع تجدیدنظر و بازنگری شهر بروجن به مساحت ۶/۵۷۴۳ هکتار پس از جلسات مختلف کارشناسی در جلسه ۱۶ اردیبهشت ماه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به رسایت استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح و مصوب گردید.

وی ادامه داد: حریم، قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر می باشد که نظارت و کنترل شهرداری ها در آن ضرورت دارد و هرگونه اقدام در حریم توسط شهرداری ها و سایر مراجع صرفاً در چهارچوب اسناد و ضوابط سند پهنه بندی در طرح های توسعه و عمران مجاز خواهد بود.