شناسهٔ خبر: 133620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

۳ هزار تن قیر رایگان تحویل شهرداری های استان اردبیل شد

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تحویل ۳ هزار تن قیر رایگان به شهرداری های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: پروژه های بازآفرینی شهری با موضوعات مختلف در مناطق مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال جزو برنامه های اجرایی بوده که امیدواریم در سال جاری شاهد تکمیل و بهره برداری تعدادی از این طرح ها باشیم.

وی گفت: در سال گذشته نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص یافته بود که مهمترین و شاخص ترین این پروژه ها مرمت بازار تاریخی اردبیل است که با ۱۶۰ میلیارد ریال منابع تامین شده در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پیگیری های استاندار اردبیل و نائب رئیس مجلس برای تخصیص این منابع خبر داد و گفت: تامین و تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان در محلات هدف بازآفرینی شهری و تامین و تخصیص ۵۰۰ تن قیر رایگان مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن با تلاش و پیگیری های موثر انجام شده است.

حیدری پروژه های در حال اجرا را نیز در قالب طرح های مشارکتی یادآور شد و بیان کرد: مجتمع اکباتان در قالب ۱۹۲ واحد مسکونی و ۲۱ واحد تجاری و خدماتی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در بزرگراه ولایت در حال اجراست که اعتبار مصوب آن نیز یک هزار و ۱۶۴ میلیون ریال است.

وی با اشاره به ساخت پروژه مجتمع بلور یک در قالب ۲۶ واحد تجاری و ۹ واحد خدماتی گفت: این پروژه ها از جمله طرح های مشارکتی راه و شهرسازی است که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد در شهرک نیایش اردبیل تکمیل شده و آماده تحویل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: سه پروژه به تعداد ۱۹واحد تجاری در شهرستان های پارس آباد و مشگین شهر اجرا شده و برای سال جاری نیز دو پروژه تجاری ، خدماتی و مسکونی در مرحله تعیین پیمانکار و آگهی فراخوان برای انتخاب شریک است.