شناسهٔ خبر: 133644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصلاح و ساماندهی ۸ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی شهرستان ازنا

اصلاح و ساماندهی نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا گفت: در سال ۱۴۰۱، ایمن سازی، اصلاح و ساماندهی ۸ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان،  سجاد درگاهپور اظهار کرد: در دوازده ماه سال ۱۴۰۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا با اولویت نقاط حادثه‌خیز اقدام به ایمن سازی، اصلاح و ساماندهی ۸ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی شد.

وی ادامه داد: شهرستان ازنا دارای ۴۴ کیلومتر چهار بانده ، ۳۵ کیلومتر دو بانده ، ۴۸ کیلومتر راه فرعی و ۳۴۸  کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۳۴ کیلومتر راه روستایی خاکی است، که در سال گذشته ۸/۵ راه خاکی آسفالت و به بهره برداری رسید.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ازنا با ببان اینکه  اقدامات قابل توجهی در راستای ارتقای ایمنی و نگهداری و همچنین حمل و نقل عمومی در راه‌ها اصلی و راههای روستایی شده است ، افزود: ۵۰ بازدید دوره ای از پل های بزرگ و کوچک در راههای اصلی و روستایی و اتمام ثبت در سامانه bms کشور، پیگیری و برنامه ریزی جهت نصب روشنایی ورودی ها و تقاطع ها و نقاط حادثه خیز  شهرستان ازنا، نصب ۵۰۰ عدد تابلو و علائم در محورهای اصلی و روستایی، شانه سازی در راه اصلی به طول ۲۰ کیلومتر، ایجاد شیب شیروانی ۱۵ کیلومتر در راه اصلی، لکه گیری و چاله گیری به میزان ۳۰۰ تن در راههای اصلی و ۲۰۰ تن راههای روستایی، علف زنی شانه در حریم راه به طول ۲۵۰ کیلومتر و پاکسازی ۸۰ کیلومتر قنو، گشت های مستمر حریم راه که در سال ۱۴۰۱ شناسایی ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و بدون مجوز، ۱۲ مورد جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، ۱۰ مورد تخریب و قلع و قمع حصار، فنس، ساخت و ساز و حفاری با هماهنگی مراجع قضایی، ۳۰ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی و ۱۰۰ مورد انجام ترسیم کروکی که ۷۰ مجوز صادر و ۳۰ مورد مخالفت به دلیل واقع بودن در حریم جاده ازمهمترین این اقدامات می باشد.

 درگاهپور تصریح کرد: در این مدت ۲ تقاطع غیرهمسطح و پرتصادف پیرعباد در محور ازنا اراک و تقاطع همسطح ورودی ازنا دورود در شهرستان ازنا و همچنین تقاطع پازردآلو در محور ازنا دورود اقدام به نصب تابلو و علائم، اجرای خط کشی، نصب حفاظ نیوجرسی و گاردریل جهت ایمن سازی شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده می توان  گشتهای مستمر راهداری به صورت ۲۴ ساعته در ایام اربعین حسینی و ایام نوروز،  پاکسازی صحنه تصادف و جمع آوری لاشه حیوانات موجود در راه به تعداد ۴۰ مورد و تنظیم بستر یک دستگاه پل بزرگ اشاره کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ازنا به حوزه نگهداری راه اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و انجام روکش آسفالت در محور ازنا اراک به طول ۴/۵ کیلومتر و در راههای روستایی با لایه حفاظتی به طول ۲۵کیلومتر اقدام شده است.

درگاهپور به فعالیت های این اداره در حوزه معاونت فنی و راه های روستایی اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت فنی و روستایی ساخت ساختمان پلیس راه ازنا_اراک آغاز که انشالله در نیمه اول سال ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل داده می شود.

وی عنوان کرد: انجام آسفالت راه روستایی دوبلوکان از بخش مرکزی به طول ۷ کیلومتر ، تعمیر و مرمت پل های چرخستانک و علی آباد از بخش مرکزی ، تجهیز و تعمیر راهدارخانه های محمودآباد و مرزیان و همچنین اداره مرکزی از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان می باشد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ازنا بیان کرد:  در حوزه حمل ونقل در راستای اهداف و برنامه های سال ۱۴۰۱ نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر که از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان مشخص و به شهرستان ابلاغ گردیده است اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا با برقراری گشت های کنترلی مشترک با پلیس راه در مبادی نقاط فرار بار موفق به شناسایی ۲۰۰ فقره تخلف در حوزه کالا و معرفی به کمیسیون تخلفات حمل و نقل، صدور ۴۰ پروانه عبور محموله ترافیکی ، اعزام ناوگان به بندر امام خمینی (ره) جهت جا به جایی کالاهای اساسی و اعزام ۳۰ دستگاه اتوبوس به منظور جا به جایی زائرین اربعین حسینی(ع) به مرز مهران اقدام نموده است.