شناسهٔ خبر: 133665 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

گردوخاک در دامنه جنوبی البرز و شرق کشور/پیش‌بینی بارش باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران و رعدوبرق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور از وقوع گردوخاک در شرق کشور و دامنه جنوبی البرز خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌های رگباری، رعدوبرق و وزش باد در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق، شمال‌شرق و سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده است. امروز همچنین در دامنه جنوبی البرز و شرق کشور در برخی ساعت‌ها، وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در نیمه غربی بارش‌ها ضعیف می‌شود اما در البرز شرقی، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان‌رضوی، بارش‌ها ادامه دارد و کاهش نسبی دما را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

رفیعی توضیح داد: بعدازظهر پنجشنبه شمال اردبیل و آذربایجان‌شرقی بارش پراکنده دارند. جمعه بارش ها در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، مازندران و گلستان تداوم دارد. شنبه نیز در دامنه های جنوبی البرز از جمله البرز، قزوین و تهران، بارش رخ می‌دهد.

به گفته وی، امروز آب‌های دریای خزر به ویژه بخش‌های شرقی دریای‌خزر، مواج و متلاطم می‌شود و بخش‌های شرقی خلیج فارس امروز مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار باران و رعدوبرق است.