شناسهٔ خبر: 133680 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست وزارت خارجه از سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی پیش بینی مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت خارجه از مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد حسنی‌نژاد پیرکوهی مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت خارجه از مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور بازدید کرد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در این بازدید به بخشی از خدمات مهم سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از خدمات عمده و مهم سازمان به هواپیماهای بین المللی ارائه می شود.

وی افزود: این خدمات حتی به هواپیماهای عبوری که مقصد داخلی ندارند نیزعرضه می شود.

ضیائیان خاطر نشان کرد: سازمان هواشناسی کشور علاوه بر تعهدات داخلی، برخی تعهدات بین‌المللی نیز دارد که به آن‌ها پایبند است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پدیده گردوخاک در منطقه گفت: ترکیه از سال های دور مدل سازی پیش بینی های گردوخاک را شروع کرده و به توفیقات خوبی رسیده است در کنار آن سازمان هواشناسی کشور نیز در سال های اخیر توانسته مدلهای گردوخاک را توسعه دهد و به حدود ۱۵ مدل دسترسی داشته باشد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سازمان هواشناسی کشور در حوزه گردوخاک با ترکیه همکاری دارد و قرار است این همکاری ها با تاسیس مرکز منطقه ای هشدار گرد و خاک غرب آسیا گسترش یابد.