شناسهٔ خبر: 133691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان کردستان اعلام کرد؛

جابه‌جایی بیش از ۲۸۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی کرستان

کردستان رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۷ اردیبهشت، ۲۸۷ هزار و ۲۹۹ نفر از طریق ناوگان عمومی استان کردستان جابجا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کردستان) جمشید پیرا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۲۸۷ هزار و ۲۹۹ نفر در قالب ۵۰ هزار و ۶۰۷ سفر جابجا شده که هم شامل سفرهای درون استانی و هم برون استانی می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان سفرهای انجام شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۴۹ هزار و ۲۶۰ سفر ۲.۷ درصد افزایش و میزان مسافر جابه جا شده ۲.۸ با ۲۹۵ هزار و ۵۸۹ مسافر ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

پیرا خاطرنشان کرد: هم چنین در سال گذشته در مجموع ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۷۰ مسافر با ناوگان عمومی استان جابجا شدند که جابجایی این تعداد مسافر در قالب ۳۹۳ هزار و ۷۳۴ سفر انجام شد.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی استان ۱۶۰ دستگاه اتوبوس، ۷۵۸ دستگاه مینی بوس و هزار و ۱۱۸۰ سواری در حال فعالیت هستند.

وی اذعان کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوس این سازمان ۱۱ سال، مینی بوس ۱۵ سال و سواری ۱۴ سال است که این عدد در ناوگان مینی‌بوس‌رانی نسبت به میانگین کشوری ۱۰ سال بیشتر است و در متوسط عمر نوگان اتوبوس و سواری تقریبا هم رده میانگین کشوری هستیم.