شناسهٔ خبر: 133709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان؛

اولین همایش زیست شهرهای نوین مولد استان کرمان برگزار شد

کرمان اولین همایش زیست شهرهای نوین مولد استان کرمان با موضوع مشکل مسکن و اشتغال، ازدواج ،جمعیت و سبک زندگی برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان صبح روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اولین همایش زیست شهرهای نوین مولد استان کرمان با موضوع مشکل مسکن و اشتغال ،ازدواج ،جمعیت و سبک زندگی با حضور رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ،سعید شعرباف شهردار شهر کرمان ،مهدی محمدی مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان ،عباس طوفان رییس نظام مهندسی ساختمان ،عباس جهانبخش کارشناس زیست شهرهای نوین مولد و مدیران اجرایی مربوطه استان در دانشکده شهید چمران شهر کرمان برگزار شد.

ابتدای این جلسه که با کلیپ زلزله های اخیر ترکیه و شهرهای ایران آغاز شد سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن خوش آمد و خیر مقدم به مدعوین و مسئولین گفت: تامین مسکن نه تنها هدف اصلی دولت بلکه دغدغه مهم مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن می تواند این دغدغه و مهم را به طور مطلوبی حل کند اما مستلزم یکسری برنامه ریزی های اصولی و علمی است و همچنین استفاده از تجربیات و آزمون خطاهای قبلی مسکن است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: معماری و زندگی گذشته بهترین الگوی ما در مسکن می تواند باشد، این خانه ها نه تنها از معماری قابل قبول و همگون با اقلیم برخوردار بودند بلکه آرامش زندگی را نسبت به امروز و شهرها چند برابر می کرد.

حافظی در ادامه اشاره کرد: با استفاده از طرح ها نو و همچنین دانش افزایی در راستای معماری نوین مانند زیست شهرهای نوین مولد می توان از ایجاد شهرهایی در راستای طرح نهضت ملی مسکن مشکل مرکز گرایی و تراکم شهرها را حل کنیم.

وی همچنین افزود: با استفاده از این طرح می توان در شهر کرمان مشکل تعداد زیادی از زمین های متعلق به راه و شهرسازی که به هر دلیلی دستگاه های مربوطه جواب استعلام آنها را منفی داده اند حل شود و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

در ادامه این همایش جهانبخش به تشریح این طرح پرداختند و از خانواده شهید محمد سعید محسن دهقان اناری ،دانشجوی دانشگاه چمران کرمان تجلیل شد.