شناسهٔ خبر: 133737 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی/اعلام نتایج بیست و هفتمین آزمون شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به‌زودی

جاده چالوس اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی و بزرگراهی، برگزاری نشست کشورهای عضو توافقنامه عشق‌آباد برای اجرایی شدن مفاد ، تصویب کلیات طرح جامع پایانه‌های مرزی سومار، شوشمی و شیخ‌صله بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برگزاری نشست کشورهای عضو توافقنامه عشق‌آباد برای اجرایی شدن مفاد آن

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان از برگزاری نشست کشورهای عضو توافقنامه عشق‌آباد برای اجرایی شدن مفاد آن خبر داد و بر گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

تصویب کلیات طرح جامع پایانه‌های مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله

مدیر کل دفتر تجاری سازی و تشکل ها گفت: در دومین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور کلیات طرح جامع پایانه های مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله به تصویب اعضا رسید.

اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و ریلی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

طراحی زیست‌بوم نوآفرینی حمل‌ونقل و ظرفیت‌سازی بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی از طراحی زیست بوم نوآفرینی و استارت‌آپی حوزه حمل و نقل کشور و نهایی شدن آن خبر داد.

افتتاح ۷۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شرق کشور تا پایان بهار

مدیرکل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال‌شرق گفت: با توجه به اهمیت راهگذر بزرگراهی شرق کشور به عنوان کوتاه‌ترین مسیر حمل کالا از از خاور دور به آسیای میانه و منطقه اورآسیا، تا پایان بهار ۷۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شرق کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گلستان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

نمایش پیشرفت­‌های سامانه جامع راهداری کشور

همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ( اینوتکس ۲۰۲۳)، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای اجرای سیاست­‌های ابلاغی وزارت و پیرو ابلاغ آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه راه و شهرسازی، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه تخصصی حوزه جاده­‌ای را به نمایش گذاشت.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۸دستگاه پل آسیب دیده پلدختر در سیل ۹۸

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در بازدید از پروژه های راهداری شهرستان پلدختر از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۸دستگاه پل آسیب دیده پلدختردر سیل ۹۸ خبر داد.

افزایش ۳ درصدی تردد وسایل نقلیه در راه‌های کشور طی فروردین امسال 

در فروردین ماه امسال تردد بین استانی ۶۷ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۲۷ وسیله نقلیه سبک و سنگین در راه‌های کشور ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشت.

آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در مجتمع بندری انزلی

با حضور مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر کل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان بنادر، مجتمع بندری انزلی نخستین بندر شمال کشور به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ثبت رکورد انجام ۴۰۰ هزار مورد آزمایش ارتقای کیفیت در پروژه‌‎های ملی و استانی

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان سیستان و بلوچستان خبرداد: طی سال گذشته این آزمایشگاه موفق شد با ثبت رکود انجام بیش از ۴۰۰ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی با هدف ارتقاء کیفیت پروژه ملی و استانی ، نقش آفرینی تاثیرگذاری در ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه‌ها پروژه‌های استان داشته باشد.

اعلام نتایج بیست و هفتمین آزمون شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به‌زودی

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: نتایج بیست وهفتمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا طی روزهای آتی از طریق سایت آن سازمان به آدرس: WWW.SANJESH.ORG اطلاع رسانی خواهد شد.