شناسهٔ خبر: 133743 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان دیدار کرد؛

عزم ایران و عمان برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی

نشست ایران و عمان وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان در خصوص گسترش و ارتقای روابط تجاری و اقتصادی به ویژه در بنادر، بخش هوایی و اجرایی شدن توافقنامه عشق‌آباد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان عصر امروز ۲۰ اردیبهشت با سعیدبن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در ساختمان دادمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محور این گفت‌وگو، شامل پیگیری و اجرایی شدن توافقنامه عشق‌آباد و عزم دو کشور ایران و عمان برای پیگیری این توافقنامه بود. همچنین موضوعاتی از جمله گسترش و ارتقای همکاری در زمینه بنادر دو کشور برای تبادل و حمل و نقل کالا و رونق گردشگری، تاسیس شرکت هوایی مشترک بین دو کشور و ارتقای خطوط پروازی ایران و عمان، همچنین در خصوص مشارکت دو کشور برای تسهیل در صدور روادید از دیگر موضوعاتی بود که مورد تبادل نظر و گفتگو قرار گرفت.

گفتنی است، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان به همراه هیات همراه روز گذشته بازدیدی از بندرعباس و توانمندی‌های ایران در حوزه حمل و نقل دریایی داشت.