شناسهٔ خبر: 133748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مطرح شد:

تاثیر گشت های نامحسوس کنترل سرعت در ارتقای ایمنی تردد در محورهای خراسان شمالی

کمیسیون در طرح نوروزی ۱۴۰۲ حضور گشت های نامحسوس کنترل سرعت مشترک با پلیس راه در ارتقای ایمنی تردد در محورهای خراسان شمالی تاثیر به سزایی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل در چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت: باتوجه به تجربه موفق به دست آمده در طرح نوروزی امسال مبنی بر تاثیر حضور گشت های نامحسوس کنترل سرعت مشترک با پلیس راه استان در ارتقای ایمنی تردد در راه های مواصلاتی استان، برای سایر ایام نیز که با سفر و افزایش ترافیک جاده ای در راه های استان مقارن می شود، از ظرفیت دستگاه های عضو کمیسیون به منظور تامین خودرو و انجام گشت های نامحسوس مشترک با پلیس راه استفاده شود.

مشتری افزود: طبق اعلام پزشکی قانونی از وضعیت تصادفات جاده ای در سال ۱۴۰۱، استان خراسان شمالی رتبه اول کاهش متوفیان تصادفات رانندگی را در مجموع راه های برون شهری و راه های روستایی کشور به دست آورد.

در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان تصادفات در سال گذشته و همچنین تصادفات نوروز امسال توسط پزشکی قانونی و پلیس راه استان و دبیرخانه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در ادامه جلسه نتایج حاصل از پروژه بازرسی ایمنی راه و برداشت و تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت در راه های استان ارائه و بررسی شد.

با توجه به گزارش پلیس راه استان مبنی بر میزان جرائم رانندگی در سال گذشته، مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با هماهنگی خزانه داری استان نسبت به بررسی مبالغ وصولی و ابلاغی به استان اقدام کند.

پیگیری جابجایی و رفع تاسیسات برق متداخل با پروژه زیرگذر مایوان توسط شرکت توزیع نیروی برق استان از دیگر مصوبات این جلسه بود. همچنین مقرر شد تکمیل زیرگذرهای ناتمام محور بجنورد - فاروج توسط شرکت ساخت و توسعه راه ها در استان پیگیری و زیرگذر الله آباد و مایوان نیز تا قبل از شروع مسافرت های تابستانی آماده بهره برداری شود.