شناسهٔ خبر: 133751 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان تاکید کرد؛

سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان گسترش می‌یابد

ببینید | وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان دیدار کرد وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان ضمن تاکید بر تدوین و پیگیری توافقنامه جامع حمل و نقلی بین دو کشور از گسترش سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعیدبن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان در حاشیه دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان در خصوص جزئیات این دیدار ضمن اظهار خرسندی از سفر به ایران گفت: هدف اولیه سفر ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور بود و در خصوص توافقات حمل و نقلی در حوزه‌های مختلف گفتگو شد که قطعا این گفتگو نقش مهمی در ارتباط دو کشور ایفا خواهد کرد. از این رو ارتقای حجم و عدد و رقم تجارت بین دو کشور هدف این سفر بود که قطعا از این گفتگو مرکز روابط تجاری و اقتصادی دو طرف شکل خواهد گرفت.

وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان توافقات دو کشور را به ویژه ارتقای حمل و نقل در حوزه دریایی عنوان کرد و افزود: هم‌اینک موضوع توافقنامه جامع حمل و نقلی که بین دو کشور وجود دارد را پیگیری کردیم. همچنین موضوع ارتقا و سرعت کشتی‌ها بین بنادر ایران و بنادر عمان نیز مورد گفتگو قرار گرفت.

المعولی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از بندرعباس گفت: این واقعیت که زمان دسترسی بین بندرهای ایرانی و بندرهای عمانی زمان کوتاهی است امتیازی برای گسترش و سرعت دادن بین کشتی ها و حمل و نقل کالا بین دو کشور سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.