شناسهٔ خبر: 13378 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

تشکیل کمیته بررسی علت نقص فنی بویینگ ۷۴۷ ماهان/ ایرلاین ها برای خرید دست به کار شوند

علی عابدزاده معاون وزیر راه وشهرسازی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی علت نقص فنی اخیر بویینگ ۷۴۷ ماهان ایر خبر داد و گفت: تشکیل این کمیته و بررسی وقوع علت این نقص فنی و جدا شدن توربین موتو هواپیما حین پرواز باید طبق روال استانداردهای بین المللی ایکائو انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده،‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه جدا شدن بخشی از هواپیما در حین پرواز، نقص فنی کم نظیری در دنیا نیست،‌ ادامه داد:‌سابقه بروز و وقوع چنین نقص فنی در دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بررسی علت این نقص فنی در هواپیمای بویینگ ۷۴۷/۳۰۰ ماهان اظهار کرد: کمیته ای با حضور اعضا و افراد متخصص تشکیل شده است و در حال جمع آوری اطلاعات و بررسی موضوعات هستند و پس از تکمیل اطلاعات، نتایج  و علت این نقص فنی اعلام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ بویینگ ۷۴۷ در حال حاضر در دست تعمیر است و فعلا وارد خط پروازی نمی شود.

عابدزاده همچنین با اشاره به خبر ورود ۱۵ فروند هواپیمای جدید تا اوایل زمستان سال جاری،‌ گفت:‌به طور قطع این تعداد هواپیمای جدید باید مورد تایید سازمان هواپیمایی قرار بگیرند.

رییس سازمان هواپیمایی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر محدودیت پرواز فوکرهای فعال در ایرلاین های کشورمان، تاکید کرد:‌ ناوگان فوکر در خطوط مختلف دنیا در حال پرواز و فعالیت است و فوکرهایی هم که در شرکت های هواپیمایی ایرانی فعال هستند مانند سایر فوکرهای خطوط هوایی دیگر دنیا،‌ اجازه پرواز دارند.          

وی با اشاره به عمر بالای ناوگان هوایی کشورمان،‌ گفت:‌ با توجه به سن بالای هواپیماهای ناوگان هوایی ایرلاین های کشورمان،‌ هزینه تعمیر و نگهداری و سوخت این هواپیماها بسیار بالا رفته است و قطعا این هواپیماها به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به احتمال لغو تحریم ها در آینده نزدیک،‌ گفت: ایرلاین می توانند در فضای جدید ایجاد شده به طور آزاد و مستقیم نسبت به مذاکره و خرید هواپیما و قطعات مختلف از شرکت های معتبر دنیا اقدام کنند و زودتر به نتیجه برسند و سازمان هواپیمایی هم برای کوتاه شدن پروسه خرید هواپیما و کمک به ایرلاین ها اعلام امادگی می کند. 

نظر شما