شناسهٔ خبر: 133780 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

 آیین رونمایی از کتاب " آزمایش‌های مکانیک سنگ مبانی نظری و استانداردها" برگزار می‌شود

الهام زمانی فر در آستانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی از کتاب " آزمایش‌های مکانیک سنگ، مبانی نظری و استانداردها" منتشر شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، الهام زمانی‌فر مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در آستانه برگزاری روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی آیین رونمایی از کتاب " آزمایش‌های مکانیک سنگ، مبانی نظری و استانداردها" تالیف احمد فهیمی فر استاد مطرح دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیر کبیر، با حضور مجید کیانپور مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کارشناسان، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ، روسای دانشکده های عمران و معدن دانشگاه صنعتی امیر کبیر و اهالی رسانه ، روز ۲۴ اردیبشهت ماه در سالن کنفرانس شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  برگزار خواهد شد.

زمانی فر افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای انجام بخشی از وظایف حاکمیتی خود و با هدف تولید علم و  اشاعه فرهنگ کنترل کیفیت  و کاربرد استانداردهای علمی در پروژه‌های عمرانی  کشور،  اقدام به انتشار این کتاب کرده است.

وی اضافه کرد: این اثر در ۶۳۶ صفحه با مقدمه مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و در ۱۸ فصل به چاپ رسیده است.

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی گفت: این کتاب با سرفصل‌های تشریح میکروسکوپی، آماده سازی نمونه‌های استوان‌های، جرم و حجم، درصد رطوبت، چگالی و تخلخل، شاخص پوکی، شاخص تورمی، شاخص دوام وارفتگی، قابلیت سایش و قدرت سایندگی، سختی، سرعت صوت و ثابت‌های الاستیک داینامیک، مقاومت فشاری تک محوری و تغییر شکل پذیری، مقاومت بار نقطه‌ای، مقاومت فشاری سه محوری، مقاومت کششی، مقاومت برشی مستقیم، نفوذ پذیری آزمایشگاهی و خزش در اختیار جامعه مهندسی کشور قرار گرفته است.

علاقمندان و دانشگاهیان می‌توانند این کتاب را از طریق هماهنگی با واحد روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و یا سایت رسمی شرکت به آدرس www.tsml.ir دریافت کنند.