شناسهٔ خبر: 133788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رییس سازمان راهداری مطرح شد؛

ارتقاء ایمنی جاده های خراسان جنوبی در سال جاری در قالب یک برنامه عملیاتی

2218277179740239166_-211342 (1).jpg در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر ارتقاء ایمنی جاده های استان در سال جاری در قالب یک برنامه عملیاتی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری، معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی صورت گرفت.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در خصوص این دیدار تصریح کرد: مقرر شد در راستای ارتقای ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه‌ای بین استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تدوین شود.

وی از ارتقای ایمنی جاده‌های استان در سال جاری در قالب یک برنامه عملیاتی خبرداد و گفت: این تفاهم‌نامه بعد از تصویب و ابلاغ به عنوان یک نقشه راه در دستور کار حوزه‌های مجری قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تدوین برنامه‌های عملیاتی برای همه حوزه‌ها را در شروع سال جدید، یک اصل مهم خواند و گفت: باید اقدامات سال به ویژه در حوزه های زیرساختی هدف‌گذاری شوند.

وی با تشکر از فعالیت ها و تعاملات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان تصریح کرد: راه ها یکی از مهمترین زیرساخت‌هاست بوده و خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار مترمربع مساحت، سومین استان وسیع کشوراست و با بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انواع راه در جایگاه هفتم قرار دارد.

قناعت افزود: متاسفانه رویه جاده های استان تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و برای رسیدن به شرایط مطلوب توجه ویژه ای را می طلبد.

داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این دیدار ضمن قول مساعد و اعلام همکاری در قالب عقد تفاهم نامه فی ما بین، برای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی در راستای ایمنی بیشتر محورهای استان کرد.

تقویت توان ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری، حذف نقاط حادثه‌خیز، اصلاح آب نماها، روکش آسفالت محورهای فرعی و روستایی که می‌تواند به ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان کمک کند از جمله موارد مطرح شده در این دیدار با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بود.