شناسهٔ خبر: 133817 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پهلوگیری کشتی حامل گندم در بندر بوشهر پس از ۲۷ سال

پهلوگیری بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: کشتی حامل گندم پس از گذشت ۲۷ سال مجدد در بندر بوشهر پهلو گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر  و دریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: کشتی حامل گندم پس از گذشت ۲۷ سال مجدد در بندر بوشهر پهلو گرفت.با هماهنگی و برنامه ریزی لازم ،صبح امروز و در زمان مد کامل دریا کشتی حامل گندم بعد از گذشت ۲۷ سال در اسکله شماره ۳ بندر بوشهر پهلو گرفت.

به گفته شکیبی نسب، تمامی تمهیدات لازم برای انجام عملیات تخلیه محموله این کشتی و انتقال به انبارهای مد نظر  در کوتاه ترین زمان انجام شده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: طول و عرض این کشتی به ترتیب ۱۶۷ و ۲۶ متر و با آبخور ۱۰.۳ متر می باشد  که براساس برآورد تقریبی، بار این کشتی ظرف مدت شش روز کاری تخلیه خواهد شد.

شکیبی نسب مطرح کرد : با توجه به حمایت های سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین  با ایجاد زیر ساخت های لازم در سالهای گذشته و سبقه بندر بوشهر در تاریخ تجارت دریایی امروز و با ورود این کشتی نوید آن می‌رود که بندر بوشهر بیش از هر زمانی آماده نقش آفرینی در عرصه تجارت دریایی کشور باشد.

وی ادامه داد: بنادر استان بوشهر با برخورداری از ظرفیت های مناسب آماده نقش آفرینی در عرصه صادرات و واردات هستند که با هدف توسعه این ظرفیت ها، پروژه های متعددی از شمال تا جنوب بوشهر انجام گردیده  و پروژه‌هایی نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: فعال سازی بنادر استان در عرصه تجارت فرامنطقه‌ای از اولویت‌های استان بوشهر است که در این زمینه برنامه ریزی مدونی صورت گرفته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در همین راستا طرح توسعه جامعه در بنادر استان بوشهر مورد توجه ویژه گرفته است که نخستین آن سال گذشته در بندر گناوه کلید خورد.

وی افزود: در بنادر جنوبی استان نیز توسعه موج شکن کنگان و احداث چهار پست اسکله رمپ به عنوان پروژه‌های شاخص با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.

شکیبی نسب خاطر نشان کرد: چشم انداز تمامی پروژه‌های عملیاتی شده رونق اقتصادی استان و افزایش فرصت‌های شغلی است.