شناسهٔ خبر: 133824 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳:

نشست سه‌جانبه سازمان راهداری، مجلس و خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه برگزار شد

نمایشگاه نشست سه‌جانبه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجلس شورای اسلامی و مرکز نوآوری قوه مقننه در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این نشست هم‌اندیشی حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و دکتر حمیدیان رئیس مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه حضور داشتند.

در این نشست مذاکراتی حول محورهای پیشرفت انجام مطالعات و قابلیت‌های جدید طرح جامع حمل و نقل جاده‌ای کشور، آخرین دستاوردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه مدیریت زیرساخت‌ها، فعال‌سازی مصوبه معادن، تقویت هوشمندسازی حوزه حمل و نقل، قابلیت‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور و قابلیت‌های مرکز خلاق قوه مقننه و ارایه موضوعات مشترک انجام شد.

براساس این گزارش تشکیل هسته مشترک به‌ منظور افزایش اثرگذاری و هم‌افزایی در حوزه دانش‌بنیانی کشور و به‌کارگیری ظرفیت‌های دو مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه و ارائه برنامه‌های مشترک مورد تفاهم قرار گرفت.

شایان ذکر است همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ( اینوتکس 2023)، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای اجرای سیاست­‌های ابلاغی وزارت و پیرو ابلاغ آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه راه و شهرسازی، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه تخصصی حوزه جاده­‌ای را به نمایش گذاشت.